Gulf Coast Community Design Studio
PROJECT NAME(S)
Women in Construction: Claiming Power on the Porch.
PRACTICE LOCATION
Gulfport, MS
PROJECT LOCATION(S)
Biloxi, MS
COMPLETION DATE(S)
2014
In the liminal space between where a person is and where she is trying to get to, the porch is a place to claim some power. A performative space elevated above the street. A place to declare: “I claim this spot. I belong here.” Likewise, the act of building can claim such power. Consider a low-income woman without specialized job skills trying to get a better paying job in construction. Women in Construction is both a group of people and a physical place, a type of community porch, claiming power to say “We claim this opportunity. WE CAN DO IT!”
Two allied organizations evolved in the rebuilding work following Hurricane Katrina: The Gulf Coast Community Design Studio and Women in Construction, an organization that provides skills training for women to get jobs in construction. The two organizations have worked together to design and build houses, park buildings, trails and the organization’s own facility. The Design Studio worked with Women in Construction to design and build an outdoor work space that was built as a community barn-raising activity in three short weeks with women students and a group of women volunteers.
The act of building along with the building as it stands is a performative porch structure. It is an outdoor work space viewed from the street as well as a standing witness of Women in Construction’s ability, showing every new woman student, potential funder, and the construction companies that might hire their graduates what THEY CAN DO!
Nello spazio liminale tra il luogo in cui una persona si trova e quello in cui sta cercando di arrivare, il portico è un luogo in cui rivendicare un certo potere. Uno spazio performativo elevato rispetto alla strada. Un luogo in cui dichiarare: "Rivendico questo posto. Io appartengo a questo posto". Allo stesso modo, l'atto di costruire può rivendicare questo potere. Consideriamo una donna a basso reddito, senza competenze professionali specifiche, che cerca di ottenere un lavoro meglio retribuito nell'edilizia. Women in Construction è sia un gruppo di persone che un luogo fisico, un tipo di portico comunitario, che rivendica il potere di dire "Noi rivendichiamo questa opportunità. NOI POSSIAMO FARLO!".
Due organizzazioni alleate si sono evolute nel lavoro di ricostruzione dopo l'uragano Katrina: il Gulf Coast Community Design Studio e Women in Construction, un'organizzazione che offre formazione alle donne per trovare lavoro nel settore edile. Le due organizzazioni hanno lavorato insieme per progettare e costruire case, edifici per parchi, sentieri e la struttura dell'organizzazione. Il Design Studio ha collaborato con Women in Construction per progettare e costruire uno spazio di lavoro all'aperto che è stato realizzato come attività comunitaria di costruzione di un granaio in tre brevi settimane con studentesse e un gruppo di donne volontarie.
L'atto di costruire e l'edificio stesso sono una struttura porticata performativa. È uno spazio di lavoro all'aperto visto dalla strada, ma anche un testimone in piedi delle capacità di Women in Construction, che mostra a tutte le nuove studentesse, ai potenziali finanziatori e alle imprese edili che potrebbero assumere le loro laureate cosa sono in grado di fare!